Analizy: rynek, model biznesowy, wartość intelektualna, due diligence

Analizy rynku, modelu biznesowego, technologii oraz due diligence

Większość z poniższych usług świadczymy zazwyczaj jako część usług związanych z przygotowaniem materiałów dla inwestora. Jednak wielu przypadkach przedsiębiorcy oczekują szczególnej koncentracji na konkretnej kwestii.

Skontaktuj się z nami! Zadzwoń lub napisz.

Analiza i szacowanie rynku docelowego

Identyfikacja i wycena rynku docelowego to zadanie, które musi wykonać każda firma. Gdy przedsiębiorca poszukuje finansowania szacowanie rynku docelowego powinno być opracowane w wiarygodny sposób. Te informacje na początek powinny się znaleźć w teaserze inwestycyjnym (w syntetycznej formie), a także stanowić podstawę założeń prognoz w modelu finansowym (na poziomie TAM, SAM, SOM). Dane o rynku docelowym będą podlegały szczegółowej analizie na etapie due diligence.

Analiza modelu biznesowego

Uogólniając, model biznesowy firmy to sposób zarabiania przez nią pieniędzy. Musi się więc pojawić nie tylko potrzeba ze strony klientów, ale też chęć tych klientów do płacenia za jej zaspokojenie oraz wiarygodny sposób uzyskiwania przychodów i zysków. Najlepszym narzędziem ujęcia wszystkich założeń związanym z modelem biznesowym jest model finansowy. Taki model przydaje się zarówno przedsiębiorcy w rozwoju własnej firmy, jak i w procesie pozyskania kapitału (due dilegence). W tym drugim przypadku, założenia dotyczące modelu biznesowego powinny się znaleźć również w teaserze inwestycyjnym oraz w prezentacji podczas pierwszego spotkania z inwestorem.

Analiza wartości intelektualnych

Zazwyczaj realna wartość każdej firmy pochodzi od „niewidzialnych” elementów majątku firmy. Mogą to również być elementy, które zostały zapisane w dokumentach księgowych firmy (w bilansie jako wartości niematerialne i prawne), ale ich wartość obecna jest zaniżona.

Doradzamy jak praktycznie podejść do wartości niematerialnych, a w tym w identyfikacji oraz ich opisie. W tym obszarze, teoria, niestety,  nie idzie w parze z praktyką, czyli kwestiami księgowymi, podatkowymi, biznesowymi, inwestycyjnymi czy rejestracją w KRS. Specjalizujemy się w wycenie wartości niematerialnych.

Due diligence

Pomagamy zarówno przygotować przedsiębiorcę do procesu due diligence, jak i przez niego później przejść krok po kroku. W wielu przypadkach taki proces rozpoczyna się bardzo wcześnie, co nie znaczy, że powinno się ujawnić od razu wszystkie informacje bez ograniczeń. Szczególnie dotyczy to inwestorów branżowych.

Naszą ofertę w tym zakresie kierujemy również do inwestorów branżowych, którzy zamierzają albo przejęć firmę w całości albo też dokonać inwestycji. Dokonywanie tego typu transakcji bez due diligence jest bardzo ryzykowne.

Nasze wynagrodzenie

Rozliczamy się z klientem przede wszystkim w oparciu o ilość czasu poświęconą projektowi. Proponujemy elastyczne rozwiązania. Więcej na temat sposobu współpracy znajdziesz w ofercie, gdzie szczegółowo wyjaśniliśmy zasygnalizowane poniżej kwestie:

  • Działamy w całej Polsce,
  • Jesteśmy elastyczni – nasz klient ma dostęp do profesjonalnego wsparcia praktycznie niezależnie od pory dnia;
  • Dzięki opracowanym przez nas podejściu jesteśmy w stanie współpracować z każdym klientem niezależnie od jego zamieszkania;
  • Pracujemy głównie przez telefon, email, Skype…
  • Oszczędzamy czas klienta, więc i jego pieniądze.